lördag 24 mars 2012

Indie girl


Titel: Indie girl
Författare: Kavita Daswani
Serie:
Del: 1 ? Se nedan
Utgiven: 2007
Förlag: Simon Pulse
Sidor: 232
Indie Konkipuddi har en dröm - att bli en modereporter.
Hon skulle göra vad som helst för att få praktiken på den glamourösa tidningen Celebrity Style - tll och med att sitta barnvakt för utgivaren Aaralyn Taylors tvååriga son.
Men hennes far kan inte förstå varför Indie tillbringar sina helger med att plocka upp Play-Doh från andra människors mattor - och snart förstår hon inte själv.

Men sedan snubblar Indie på att 1 Celeberity Style är i trubbel och 2 Hollywoods hetaste stjärna får sin bröllopsklänning i en indisk by. Hon får snabbt reda på de saftigaste senaste skvallret: men kommer Aaralyn någonsin se henne som mer än en barnvakt - och viktigast: kommer hon få praktiken?

Omslaget är lite sådär. Tjejen på omslaget påminner mig konstigt nog lite om Emily i Pretty Little Liars,i teveserien då,och det känns lite random. Den rosa bakgrunden är lite störande,men jag gillar typsnittet och mönstrena i hörnet(ja,jag vet att mönstrena finns på den rosa bakgrunden men det blir inte fint smått och otydligt).

Indie är så himla osmart och jobbig. Aaralyn är ju elak: så henne gillar jag inte. Gillar inte någon egentligen. Hehe. Nä,irriterande och osmarta karaktärer. Och vad är vitsen med Rinky,Pinky och Tinky(för ja,de heter så.. nördigt eller hur?)

Det var väldigt lätt att läsa,men det var ingen rolig ton eller så,utan rätt trist på sätt och vis. Inte överdrivet med beskrivningar,inte jättelite,men ändå. Rätt tråkigt egentligen.

Alltså,Indie girl? Hon heter Indi(egentligen Indira)e och sen girl? Nej,jag trodde det handlade om en kille när jag såg tjejen på omslaget. Sjukt okreativt.

Rätt tråkig egentligen. Handlar mycket om hur hon är barnvakt för Kyle,hur taskig Aaralyn är mot sitt barn(men hon nämner inte mot sig själv),och sedan "varför ringer inte Aaralyn ?" Men den är lättläst och jag ville läsa ut den. Frågan är om det är bra eller dåligt?
Totalbetyg: 5/10


Andra omslag:
Finns typ inte?
Men jag hittade en fortsättning,som däremot verkar ha samma handling,men det står att hon är 15 på ena och 16 på andra?
Så ja,det kanske är en serie,men om alla böcker har samma handling känns det ju en aning failat?
Girl Named Indie, A - Kavita Daswani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar